Etiketter

, , , ,

Det är inte lätt att skriva uppsats i dessa dagar. Under dagen har jag mest tråkstirrat på ett word-dokument och surat för att jag inte kommer någonvart. Jag har även följt rapporteringen kring Oscarsnomineringarna och funderat en hel del på gårdagens biobesök. (Birdman var fenomenal – och något helt annat än vad trailern utlovat! Unbroken var inte hälften så bra och första halvan av filmen överträffande den andra halvan med råge.) Jag har nu satt på Anne på Grönkulla i bakgrunden som pluggtröst (det funkar alltid) och planerat in pannkakor med hemkokt drottningsylt till kvällsmat som ytterligare en tröst.

En annan sak som distraherat mig under dagen är Kulturkollos blogginlägg om Vibeke Olsson och nu senast om en bokutlottning. I anslutning till veckans arbetartema lottar de ut alla böckerna om Vibeke Olssons Bricken – härligt! Jag har själv inte läst en enda av dem, men minns hur jag som fjortonåring läste och älskade Molnfri bombnatt. Förhoppningsvis ska det väl finnas en liten vinstchans…

/Sara

Till er andra som också behöver tröst:

