Etiketter

, , , , ,

wpid-20140617_184837.jpgDet är juni månad och jag har redan köpt fler böcker än jag hade bestämt att jag fick göra på hela sommaren. Men jag antar att traditioner är till för att hållas ändå, i alla fall i det här fallet. Till mitt försvar så kostade ingen bok mer än 39 kronor.

Böckerna:

  • 1974 av David Peace. Nu är det dags efter ta sig an den där omtalade Yorkshire-kvartetten. Efter reportaget om David Peace i Tokyo i Vi Läser (nr 3, 2013) har jag blivit ännu mer sugen på den och härom dagen såg jag visst Yukiko Duke tipsa om David Peace igen (på Gomorron i SVT).
  • Sörja för de sina av Kristina Sandberg. Andra delen i romansviten om hemmafrun och klassresenären Maj.
  • Hjärta av jazz av Sara Lövestam. Jag vill helt enkelt ha mer Lövestam!
  • Den falske vännen av Henrik B. Nilsson. Tidigare okänd bok för mig, som fick slinka med i ett tre pocket för 99 kronor-erbjudande. Utspelar sig i Wien 1910 och handlar om bokredaktör och ett mystiskt manus. Tydligen blev boken nominerad till Borås Tidnings debutantpris 2009.
  • Udda verklighet av Nene Ormes. Urban fantasy i Malmö – den här är jag riktigt nyfiken på och har hört mycket gott om. Fastnar den finns det en stor risk att jag kommer besöka SF-bokhandeln bara för att kunna kika på Ormes som jobbar där (och så kan jag ju passa på att köpa nästa bok och få den signerad).
  • Den drunknade av Therese Bohman. Har länge varit nyfiken på Bohman, som ju i höst även kommer med en ny roman.

/Sara

