Etiketter

,

Under ett textsamtal på Skurups skrivarlinje blev jag tipsad om Elin Boardy. Jag hade sagt att jag tyckte om att skriva om det vardagsnära, i ganska traditionell berättarstil och att jag var nyfiken på att testa skriva något historiskt men att jag inte riktigt vågade testa. Jag ville få inspiration genom att läsa något åt de hållet, hade kanske min skrivarlärare något tips? Det hade hon såklart och då Elin Boardy var tidigare Skurupselev låg Allt som återstår nära till hands. Givetvis gick jag och köpte boken och jag måste säga att bara omslaget fick mig att känna ”det här är rätt”. Men av någon anledning står boken, som så många andra böcker, fortfarande oläst i hyllan. Ibland hittar jag så många olästa böcker i min bokhylla att man kan undra om jag läser något alls. Kanske får i alla fall Allt som återstår bli en sommarbok att läsa.

/Sara

